Персональний сайт вчителя біології

Неділя, 19.05.2024, 04:28

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Виховна робота » Позакласна робота з біології

Навчальні (інтелектуальні) ігри з біології. Біологічний брейн-ринг

Ці завдання можуть бути використані у класах із різним рівнем підготовки школярів. Вони можуть бути використані на уроках і в позакласній роботі. Здебільшого використовуються для перевірки знань учнів, але також можуть бути використані у процесі актуалізації опорних знань. Для правильної відповіді на запитання по брейн-рингу достатньо репродуктивного відтворення засвоєного навчального матеріалу, але здебільшого є необхідність у застосуванні творчого підходу до вирішення поставлених завдань. Основна цінність пропонованої навчальної гри полягає в тому, що вона суттєво сприяє зростанню інтересу учнів до вивчення біології. У нашій збірці міститься понад 500 запитань і відповідей із усіх розділів навчального предмета.

Пропоновані запитання можна згрупувати у кілька типів. Нижче наводимо авторську класифікацію запитань.

 

 

I-ий тип - закінчити фразу. При відповіді на окремі з таких запитань потрібно знання біологічних закономірностей або ж достатньо кмітливості. З цього приводу наведемо чотири приклади.

1. Надзвичайна спритність і відвага горностая повністю компенсує …
Відповідь: … нестачу сили.

2. Чим більше рослинної їжі в раціоні тварини, тим довший …
Відповідь: … її кишківник.

3. Перші нитки природи настільки тонкі, що не піддаються гостроті розуму так само, як і гостроті …
Відповідь: … очей.

4. Антилопами прийнято називати таких плоскорогих звірів, які не є биками, не є козлами і не є …
Відповідь: … баранами.

 

II-ий тип запитань - хто (що) зайвий (зайве) і чому?

При відповіді на запитання цього типу треба , по-перше, вказати, за яким принципом об’єднуються складові запитання, по-друге, визначити ту складову , яка випадає з ланцюжка. Наприклад: Хто зайвий і чому: барс, леопард, гепард? Відповідь: Всі з вище перерахованих звірів відносяться до родини котячих , однак зайвим серед них є гепард, тому, що він має деякі спільні риси у будові тіла з вовчими.

 

III-ій тип запитань - біологічне рівняння. Наведемо два приклади.

1. Займенник в російській мові + сполучник з російської мови + перший склад слова, котре є узагальненою назвою рослин, які є основним кормом для копитних дорівнює назві одного з гризунів.
Відповідь: Ондатра.

2. Одна із армійських страв + об’єкт торгів на аукціоні = один із видів китів.
Відповідь: Кашалот.

 

IV-ий тип - умовно можна назвати Впізнай рослину чи тварину. Для відповіді на це запитання іноді недостатньо знань з біології, а є необхідність у знаннях з інших предметів. Наведемо два приклади

1. Він є другим символом Австралії, його називають іграшкою природи, іграшкою в руках долі. Про кого йде мова?
Відповідь: Про коалу.

2. Его бъют сапогом, Его бъют колесом. Его бъют кирпичём, А ему всё нипочём. Назвіть його.
Відповідь: Подорожник.

 

V-ий тип запитань потребує образного мислення.

Обмежимось одним прикладом. Цю тварину образно називають вовком Африки. Назвіть її.
Відповідь: Гієнова собака.

 

VІ-ий тип що єднає? Інколи для відповіді на це запитання треба застосовувати знання з різних курсів біології.

Наприклад: Що єднає кігті акули, нігті кроля та кільця дерев?
Відповідь: За цим можна визначити їх вік.

Іноді достатньо мінімуму знань і трохи кмітливості. Наприклад: Що єднає вовка, лисицю, собаку, кота, слона і коня з водою, якщо не брати до уваги те, що всі вони воду п’ють.
Відповідь: Всі вони мають аналогів у воді (морський слон, морський вовк і т.д.).

 

VII-ий тип запитань мабуть найбільше серед інших вимагає знання біологічних закономірностей. Цей тип - це відповідь на запитання «Чому». Часом при відповіді на запитання цього типу недостатньо знання біологічних закономірностей, потрібне ще й образне мислення.

Наприклад: У більшості жаб язик називають стрілецькою зброєю. Чому?
Відповідь: Тому що у них прикріплений передній кінець язика, а не задній.

Часто відповідаючи на ці запитання учні повинні знати правила взаємодії між різними складовими природного ландшафту.
Наприклад: снігові барси живуть в горах на висоті 2-3 тис. м. Влітку вони піднімаються ще вище. Чому? Відповідь: Тому, що вище піднімаються звірі, на яких вони (барси) полюють.

Іноді при підготовці до відповіді на запитання цього типу треба звертати увагу на «другорядні» деталі.
Наприклад: Якщо пітон впіймає жабу, то ковтає її ззаду, а не спереду. Чому? Відповідь: Щоб амфібія звільнилася від повітря.

 

VIII-ий тип - вимагає знання учнями походження біологічних термінів і понять. Наведемо два приклади.

1. Скажіть латинською мовою «трава».
Відповідь: Герба.

2.Скажіть грецькою мовою «дерево»
Відповідь: Дендрон.

Також читати
Материалыв немає
Категорія: Позакласна робота з біології | Додав: Ula (14.01.2012)
Переглядів: 3678 | Теги: брейн-ринг, біологія | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика