Персональний сайт вчителя біології

Неділя, 05.05.2024, 17:06

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Методичний кейс » Методика

Відкритий урок

УРОКИ: РІЗНОВИДИ, ОСОБЛИВОСТІ, ЦІКАВИНКИ

ВІДКРИТИЙ УРОК

→ Яким повинен бути відкритий урок?

• Мати зрозумілу для присутніх логіку.

• Бути динамічним, у ньому одна діяльність учнів постійно повинна змінюватися іншою.

• Бути чітко оформленим, структурованим.

• Бути наочним (зрозумілим) — присутні повинні розуміти, які завдання й дії виконують учні на кожному етапі; учні мають щомиті чітко розуміти своє завдання (для цього всі завдання слід формулювати коротко й зрозуміло).

Відкритий урок можна порівняти з музичним (симфонічним) твором, що має таку композицію:

• вступ (тема, мотивація);

• розвиток основної теми (має бути полілог, а не вчительський монолог);

• взаємодія голосів — комунікація;

• кульмінація — розв’язання проблеми спільними зусиллями;

• завершення (підбиття підсумків уроку).

→ Вимоги щодо змісту відкритого уроку

1. Загальнокультурна значущість теми (її наукова глибина, широке охоплення окремих питань програми на уроці).

2. Інтегрованість змісту (опора на знання, отримані під час вивчення інших предметів. Потрібно бути обережним з інтегрованим змістом, оскільки це вимагає певних знань з інших предметів, наук).

3. Мотивація учнів щодо майбутньої роботи (від самого початку уроку потрібно здивувати, зацікавити, захопити учнів).

4. Мета й завдання уроку є зрозумілими для учнів від самого початку. Наприкінці уроку вони можуть до них повернутися й підбити підсумок: що вдалося зробити й зрозуміти під час уроку (змістовний рівень); які методи роботи вдалося опанувати (рефлексивний рівень).

5. Під час уроку потрібно провокувати будь-яку діяльність учнів (створювати такі ситуації, у яких вона стає необхідною; обов’язкова наявність проблеми, що потребує розв’язання).

→ Основні засади проведення відкритого уроку

1. Діти на уроці повинні висловлюватися, дискутувати, доповідати, активно працювати.

2. Головне в уроці — самостійна робота дітей та її результативність, відсутність примітивності. У цій самостійній роботі слід акцентувати увагу дітей на аналітичній діяльності.

3. Для організації самостійної роботи потрібні чітко структуровані робочі аркуші, з ясними, короткими завданнями.

4. Необхідними є групові форми роботи й міжгрупова взаємодія. У справжній груповій роботі кожна група має своє завдання, а комунікація між групами застосовується для розв’язання загальної проблеми. Щойно учасники отримують різні ролі, діалог між ними стає необхідним.

5. На будь-якому уроці учні повинні опановувати в першу чергу діяльність, а не знання; вони повинні навчитися використовувати знання у своїй діяльності (акцент на функціональній грамотності). Крім того, тільки в діяльності є можливим повноцінне засвоєння змісту.

6. На уроці необхідно відтворити професійну діяльність (методологію роботи) ученого (фізика, історика, літературознавця); її за потреби мають використовувати діти для розв’язання поставленого вчителем завдання.

7. Дуже важливим є контакт із дітьми (їх висловлювання й відповіді на них; позитив, гумор, оптимістичний настрій уроку).

8. Імпровізація на уроці.

9. Вести урок (діалог з учнями) з опорою на соціальний досвід дітей, не розраховуючи на глибокі знання.

10. Володіння інформаційними технологіями (презентація, пошук інформації в Інтернеті). Використання комп’ютера на уроці повинне бути виправданим.

11. Потрібно продемонструвати власні педагогічні прийоми, що дозволяють зробити простим (зрозуміти, опанувати) складний матеріал, тобто використовувати ігрові форми.

12. Необхідно заздалегідь продумати розміщення парт і обладнання, щоб учитель упродовж уроку постійно перебував обличчям до присутніх.

13. Дисципліна на уроці є свідомою, як підсумок тривалої, копіткої роботи вчителя.

Також читати
Материалыв немає


Джерело: http://kuncevo.ucoz.ru/load/0-0-0-1196-20
Категорія: Методика | Додав: Ula (09.08.2012)
Переглядів: 998 | Теги: відкритий урок | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика