Персональний сайт вчителя біології

П`ятниця, 03.05.2024, 19:44

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Методичний кейс » Поради психолога

Пам'ятка: вивчення сфери темпераменту школяра
Пам'ятка
членам робочої групи щодо вивчення стану врахування вчителями
сфери темпераменту школяра при здійсненні індивідуального підходу
під час навчально-виховного процесу

1. Співбесіда з учителем, класним керівником.

- знання вчителем, класним керівником індивідуально-психологічних особливостей школярів та методичних рекомендацій вчителям школи щодо врахування типів темпераментів учнів під час навчально-виховної роботи у конкретних класах;

- чи правильно вчитель орієнтується в питаннях організації і здійснення індивідуального підходу до особистості, прогнозування її поведінки, ставлення до навчання, своєчасного попередження негативних та стимулювання позитивних проявів;

- планування навчально-виховної індивідуальної роботи з учнями різних типів темпераменту (корекція негативних та використання позитивних якостей темпераментів: форми, методи, прийоми і т.п.);

- врахування темпераменту вчителя.

2. Під час уроку, виховного заходу:

- як вибрані вчителем форми роботи з учнями враховують особливості темпераменту учнів класу?

Дітям з флегматичним темпераментом необхідно давати більше часу і на виконання завдань пізнавального характеру, і на практичні вправи, і на підготовку відповіді біля дошки. Індивідуальний поточний інструктаж під час практичних занять також має бути повільним і докладнішим. Практикувати щодо замість усного письмове опитування, диктанти проводити після уроків. Тоді ж доцільно провести (якщо є потреба) і усне індивідуальне опитування. І, нарешті, класну роботу вони можуть закінчити вдома.

Меланхолікам слід надавати по можливості більше часу для відпочинку, опитувати, викликати до дошки на перших етапах уроку. Уважно стежити за їхньою адаптацією до нових умов діяльності, підтримувати бадьорість духу, прагнення до переборення труднощів.

зробити учню-холерику критичне зауваження. Тут діяти слід надзвичайно обережно, вдумливо. Особливо, коли йдеться про спілкування з підлітком або старшокласником.

Учнів-холериків не слід при всіх соромити за проступки., слід діяти від протилежного, несподівано приємного. Ніколи не вступайте в суперечку з учнем-холериком, якщо він уже, як кажуть, завівся. З практичного боку головне полягає в тому, щоб навчити учня-холерика своєчасно переключати свою увагу з об’єкта, який викликає негативні емоції, на якийсь "нейтральний”. Загальною умовою корекції гіперактивної поведінки слід вважати спокійне, розмірене поводження вчителя з учнями, пробудження в них напруженого інтересу до змісту навчальних занять. Коли навчальний матеріал нецікавий для учнів і вчитель змушений підтримувати дисципліну лише суворістю, то за таких умов у гіперактивних дітей виникає підвищена збудливість, що приводить до порушень дисципліни. Підкріплювати треба не гіперактивну, а, навпаки, врівноважену поведінку. Позитивно оцінювати, заохочувати найменші зміни в бажаному напрямі, найелементарніші прояви врівноваженості.

Небажані риси поведінки сангвініка - поверховість, непосидючість, брак витримки, побіжність почуттів, відсутність стійких пізнавальних та професійних інтересів. Важливим принципом тут має стати створення дружньої атмосфери у взаєминах між дитиною і вчителем. Якщо учень швидко охолонув у роботі над учбовим завданням, яке спочатку сприйняв з великим ентузіазмом, учитель ненав’язливо, без жодних докорів повертає його свідомість до необхідності довести розпочату справу до кінця. При цьому увага вихованця звертається на цікаві аспекти завдання, які він не помітив. Можуть бути корисними і підбадьорювання, і заклик до подолання труднощів, і розповідь про подальші перспективи роботи. Головне - досягти того, щоб учень накопичував досвід виявлення відповідної вимогливості до себе, наполегливості у праці.

- чи сприяє створена вчителем психологічна атмосфера уроку активізації пізнавальної діяльності учнів, максимальному їх самовиявленню та самореалізації?

- корекційна робота вчителя (класного керівника).

Також читати
Материалыв немає


Джерело: http://kuncevo.ucoz.ru/load/0-0-0-164-20
Категорія: Поради психолога | Додав: Ula (02.01.2012)
Переглядів: 1186 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика