Персональний сайт вчителя біології

Понеділок, 23.10.2017, 21:40

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Розробки уроків » 10 клас

Неорганічні речовини: мінеральні солі

Неорганічні речовини: мінеральні солі

Тема. Неорганічні речовини:  мінеральні солі.

Мета: розглянути біологічну роль мінеральних солей в організмі; розширити знання про біологічне значення в організмі неорганічних сполук, розвивати вміння узагальнювати , робити логічні висновки; виховувати почуття власної гідності;

Тип уроку: комбінований урок.

Методи та форми роботи: наочні, словесні, елементи інтерактивних технологій.

Терміни та поняття: мінеральні солі, аніони, катіони.

Обладнання: періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва

 

Девіз уроку.

Не тільки істина дає впевненість,

але й пошук її.

Б.Паскаль

Хід уроку.

І.       Організаційних момент.

Вправа « Я зичу тобі…» ( Учні стають у пари і вголос бажають одне одному успіху , гарного настрою і т. д.)

ІІ.      Актуалізація опорних знань.

1) Бесіда за питаннями:
а) Який хімічний склад клітини?
б) Чому основна маса молекул живих організмів утворена атомами чотирьох елементів: С, Н, О, N?
в) Які ви можете назвати макроелементи?
г) Які ви можете назвати мікроелементи?

д) Яке значення води в організмі людини?

ІІІ.    Мотивація навчальної діяльності.

Для підтримання процесів життєді­яльності окремих клітин і організму важливе значення мають солі неор­ганічних (мінеральних) сполук. Вони входять до складу живих організмів

в основному в розчиненому вигля­ді, тобто у вигляді йонів. Кожен йон має значення для організму, вико­нує певні функції в обміні речовин. Загальний вміст мінеральних солей у клітинах різних типів невеликий: 1-1,5%.

• Які ви можете назвати мінеральні солі, присутні у клітинах?

ІV.    Повідомлення теми і теми уроку.

(Монітор комп’ютера).

План уроку

1. Мінеральні солі

2. Значення для життєдіяльності організмів

V.      Надання необхідної інформації.

Мінеральні солі – неорганічні речовини, які підтримують в середині клітини стану (pH), забезпечують її нормальне функціонування.
Мінеральні солі в великій кількості містяться в клітинах, які утворюють опорні органи – черепашки, хітиновий панцер кістки. В цитоплазмі інших клітин більша частина солей знаходиться в дисоційованому стані в вигляді катіонів і аніонів – K+, Na+, Ca2+, Cl, HCO3, H2PO4 і інші.

Вміст в клітині катіонів має важливе значення для її функціонування. Від концентрації солей залежить постачання води в клітину, оскільки клітинна мембрана проникла для молекул води і не проникаючи для багатьох великих молекул і іонів. Якщо в навколишньому середовище міститься менша кількість іонів, ніж в цитоплазмі клітини, то відбуваються поступання води в клітину до вирівнювання концентрації солей (осмос).
Розчин солі NaCL в концентрації 0,85% отримав назву фізіологічного.

Хлоридна кислота створює кисле середовище в шлунку хребетних тварин і людини, забезпечують цим активність ферментів шлункового соку.

Залишки сульфатної кислоти, приєднуючись до нерозчинних у воді сполук, забезпечують їхню розчинність, що сприяє виведенню даних сполук з клітин і організму.
Наявність солей в цитоплазмі визначає її буферні властивості-здатність підтримувати pH на постійному рівні.

Найбільш поширені йони живих організмів

Катіони Аніони

H+ — Гідрогену

K— Калію

Na+ — Натрію HSO

Mg2+ — Магнію

Ca2+ — Кальцію

Аніони

OH –— гідроксилу

Cl –— хлоридної кислоти

SO 4 2-— сульфатної кислоти

HPO2-— фосфатної кислоти

HCO32− — карбонатної кислоти

VІ.    Інтерактивна вправа.

Метод “Навчаючись – вчуся”.

Клас ділиться на групи, які отримують завдання і працюють з додатковою літературою. Після вивчення групи обмінюються інформацією.

VІІ.   Рефлексія.

Зашифруйте за допомогою коду:
Хімічний склад клітини.
А. Білки. Б. Жири. В Вуглеводи. Г Нуклеїнові кислоти. Д Вода. Е Мінеральні солі. Є Вуглець. Ж Водень. З Азот. И Кисень. Й Калій.

1. Неорганічні сполуки.
2. Органічні сполуки.
3. Неорганічні сполуки, які відіграють одну з важливих ролей у житті клітин.
4. Хімічні елементи клітин.

VІІІ. Підсумок уроку.

Оцінювання і мотивація.

ІХ.    Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал в підручнику.

Дати відповідь на запитання: Із курсу біології, вивченого у школі, вам уже відомо не тіль­ки те, як побудовані клітини ва­шого організму, організмів рос­лин та тварин, але й які речовини в них містяться. А яких речовин у клітинах міститься найбільше?

 

Також читати
[05.07.2017][Класному керівнику]
План виховної роботи класного керівника 11 класу (0)
[23.06.2017][Класному керівнику]
Щоб світ знав. (0)
Категорія: 10 клас | Додав: Ula (13.09.2016)
Переглядів: 353 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Категорії розділу

7 клас [42]
8 клас [29]
9 клас [64]
10 клас [18]
11 клас [6]
5 клас [3]
6 клас [19]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 317

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика