Персональний сайт вчителя біології

Вівторок, 30.04.2024, 00:33

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Розробки уроків » 6 клас

Різноманітність покритонасінних, їх класифікація

Мета:  продовжити формувати поняття про насінні рослини та Покритонасінні зокрема, як найвищий етап у розвитку рослинного світу; розкрити особливості будови та життєдіяльності покритонасінних рослин як окремого відділу; визначити ознаки, на підставі яких класифікують відділ на Дводольні та Однодольні; продовжити формувати вміння працювати з підручником, знаходити відповіді на поставлені проблемні запитання; розвивати пізнавальний інтерес у учнів

Обладнання: таблиці «Клас Дводольні», «Клас Однодольні», малюнки, фото покритонасінних рослин, гербарні зразки рослин, малюнки вегетативних і генеративних органів рослин, картки для самостійної роботи учнів (план уроку, завдання)

Епіграф: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»

І. Організаційний момент, створення психологічного настрою

     Готуючись до сьогоднішнього уроку я згадала давнє українське прислів’я, яке записане на дошці і буде епіграфом до нашого уроку. Бажаю вам зібрати всі «краплинки» сьогоднішньої теми і поповнити вашу ріку знань з біології.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Разнообразен и прекрасен мир растений

Мхи, водоросли, папоротники, плауны,

И семенные – сосны, туи, пихты, ели,

Но властелины царства не они…

Хто є володарем Царства рослин, хто зайняв панівне становище на планеті Земля серед рослин?

(аналіз вірша, заповнення пропусків в схемі на дошці)

                                                                             Мохоподібні

              Рослини                                                       

                                                                      Спорові          

                                                                                  

                      Вищі                                                         Голонасінні

                                                                         Насінні

                                                                                                            

   Покритонасінні рослини панують на планеті. Із сьогоднішнього уроку ми розпочинаємо вивчати новий розділ (запис теми)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Різноманітність покритонасінних

  Відділ Покритонасінні включає близько 250 тис. видів рослин . Рослини цього відділу поширені в усіх кліматичних зонах, на всіх континентах. Більшість відомих вам рослин – городні культури, дерева наших парків і садів, різноманітні квіткові рослини – це все представники покритонасінних.

Проблемне запитання: що дало можливість зайняти покритонасінним панівне становище, у чому їх переваги в порівнянні з іншими рослинами?

  • Опрацюйте матеріал підручника ( Соболь В.І «Біологія 7 клас» , ст. 174) , порівняйте покритонасінних з голонасінними за критеріями (додаток)

2. Переваги покритонасінних

  • Складання схеми, обговорення
  1. Класифікація покритонасінних

 

                                             Відділ   Покритонасінні

                       Клас  Однодольні                 Клас  Дводольні

 

  • Пригадайте тему «Насіння», на основі якої ознаки рослини поділяють  на ці класи? (розгляд малюнків «Будова насіння», повторення)
  • За якими ще ознаками рослини цих класів відрізняються? (робота з підручником, запис на дошці, в зошитах)

Будова насіння

Тип кореневої системи

Тип стебла

Будова і тип жилкування листків

Будова квітки

  • Чи можна за однією з ознак класифікувати рослини?
  • Чим відрізняються однодольні рослини від дводольних? (робота в парах з матеріалом підручника, додатковим матеріалом)

ІV. Узагальнення матеріалу:

  1. Заповнення порівняльної таблиці  за ознаками (в зошитах)
  2. Вправа «Вибери ознаки» (демонстраційні картки - завдання)
  3. Практичне завдання : за гербарними зразками визначити, до якого класу належить рослина (робота в парах)

V. Домашнє завдання

- опрацювати матеріал § 41,42

- робота в друкованих зошитах (Котик Т.С. «Робочий зошит. Біологія 6 клас» вправи 96 – 97 ст. 56)

- підготувати цікаву інформацію (загадки, вірші) про рослини родини Капустяні (на вибір): різновиди капусти, редис, редьку, хрін, гірчицю, рапс, грицики…

Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів

Також читати
Материалыв немає
Категорія: 6 клас | Додав: Ula (12.01.2015)
Переглядів: 2078 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Категорії розділу

7 клас [42]
8 клас [29]
9 клас [64]
10 клас [18]
11 клас [6]
5 клас [3]
6 клас [19]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика