Персональний сайт вчителя біології

Субота, 04.05.2024, 06:35

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Розробки уроків » 8 клас

Значення риб у житті людини. Рибне господарство

Цілі уроку:ознайомити учнів з роллю риб у природі й житті людини; обґрунтувати необхідність охорони риб.

Обладнання і матеріали:таблиці «Розмноження й розвиток риб», «Тип Хордові. Надклас Риби. Клас Кісткові риби», «Осетрові риби», «Морські риби», «Прісноводні й прохідні промислові риби», зображення кісткових риб.

Базові поняття

і терміни уроку:золоті рибки, вітаміни, промисел риб, шельфова зона, тепловодні й холодноводні господарства, нерестовий, вирощувальний, зимувальний, матковий і нагульний

ставки, охорона риб.

Концепція уроку

Показати надзвичайне поширення представників класу, їхню роль у різних екосистемах і господарській діяльності людини; обґрунтувати необхідність охорони риб.

ХІД УРОКУ

I. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності школярів

Дайте стислу характеристику лососевих риб.

Дайте стислу характеристику коропових риб.

Яке значення мають риби в житті людини?

II. Вивчення нового матеріалу

Повідомлення учнів

Промисел риб.

Штучне розведення риб.

Бесіда про господарське значення риб, їх промисел, штучне розведення й охорону риб.

Аналізуючи господарське значення, звернути увагу на продукти, які одержують із риб (м’ясо, ікра, вітаміни, промислова сировина тощо). Показати значення риб для боротьби із заростанням водойм, з личинками кровосисних комах, розповісти про спортивне рибальство й утримання риб в акваріумах. Як негативні ознаки групи розглянути риб як проміжних хазяїв паразитичних червів, звернути увагу на наявність отруйних риб і хижих

риб, що нападають на людину (акули).

Розповідаючи про заходи щодо охорони риб, перелічити їх головні напрями:

-заборона на вилов рідкісних видів риб;

-обмеження місць і термінів вилову риб;

-обмеження або заборона деяких методів і знарядь лову риб;

-обмеження розмірів риб, яких виловлюють;

-обмеження господарської діяльності, що завдає рибам збиток;

-обмеження руху водного транспорту в місцях нересту;

-боротьба із заморами;

-розведення цінних видів риб.

III. Узагальнення, систематизація і контроль знань і вмінь учнів

Питання до учнів

Дайте стислу характеристику Кистеперих.

Дайте стислу характеристику Дводишних.

Які заходи вживаються для охорони риб?

Приклади питань і завдань для самостійної роботи учнів

Порівняйте Коропових та Окуневих.

На конкретних прикладах покажіть, як спосіб життя відбивається на будові риб.

IV. Домашнє завдання

Вивчити відповідний параграф підручника.

Також читати
Материалыв немає
Категорія: 8 клас | Додав: Ula (21.01.2015)
Переглядів: 948 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Категорії розділу

7 клас [42]
8 клас [29]
9 клас [64]
10 клас [18]
11 клас [6]
5 клас [3]
6 клас [19]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика