Персональний сайт вчителя біології

П`ятниця, 17.05.2024, 07:28

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Розробки уроків » 9 клас

Підтримка температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача

 

УРОК 47. Підтримка температури тіла. Теплопродукція. Тепловіддача

Освітня мета: встановити роль шкіри в обміні речовин і терморегуляції, розкрити значення енергетичного обміну в організмі людини.

Основні поняття і терміни: терморегуляція, теплопродукція, тепло­віддача.

Обладнання: діаграма віддачі тепла організмом.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Що потрібно для життєдіяльності організму?

— Що є джерелом енергії в організмі людини?

— Що відбувається з енергією в організмі людини?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Сталість температури організму людини. Теплопродукція. (Розпо­відь учителя з елементами бесіди, розгляд схеми «Регуляція температури тіла».)

Електрична енергія нервових імпульсів, хімічна енергія окиснення органічних речовин, механічна енергія скорочення м’язів — перетво­рюються на теплову енергію.

Теплопродукція — це вироблення теплоти в організмі в результаті енергетичного перетворення в живих клітинах.

Тепло необхідне для підтримання сталої температури тіла (+36,5 ... +36,9 °С).

Зміна температури протягом доби.

Чому в організмі людини зберігається постійна температура тіла у різну пору року і різних видах діяльності, хоча в організмі постійно утворюється тепло?

2. Тепловіддача. Органи тепловіддачі. (Розповідь вчителя з елементами бесіди і розгляд схеми).

Тепловіддача — це перехід тепла, утвореного в процесах життєдіяль­ності, з організму в навколишнє середовище.

Органи тепловіддачі: шкіра, легені, органи виділення.

3. Терморегуляція. Механізм терморегуляції. (Розповідь учителя).

Терморегуляція — це урівноваженість процесів утворення і віддачі

тепла в організмі.

4. Рефлекторний характер теплорегуляції. (Розповідь учителя з ви­користанням схеми «Регуляція температури тіла»).

III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Як змінюється тепловіддача організмом при зниженні температури навколишнього середовища?

— Як змінюється тепловіддача організмом при підвищенні темпера­тури навколишнього середовища?

— Що таке терморегуляція?

— Які рецептори беруть участь у терморегуляції?

IV. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.

Також читати
Материалыв немає
Категорія: 9 клас | Додав: Ula (06.12.2015)
Переглядів: 946 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Категорії розділу

7 клас [42]
8 клас [29]
9 клас [64]
10 клас [18]
11 клас [6]
5 клас [3]
6 клас [19]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика