УРОК 52. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. Захворювання шкіри та їх профілактика
Освітня мета: ознайомити учнів з виділенням продуктів життєдіяльності через шкіру, з хворобами шкіри та їх профілактикою, навчити надавати першу допомогу при опіках і обмороженнях.
Основні поняття і терміни: тепловий, сонячний удари, опіки шкіри, обмороження, короста, педикульоз.
Обладнання: таблиці «Будова шкіри», «Перша допомога при ушкодженні шкіри».
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
— Як здійснюється регуляція кількості води в організмі?
— В чому суть нервової регуляції кількості води в організмі?
— В чому суть гуморальної регуляції кількості води в організмі?
— Які особливості будови шкіри?
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності. (Розповідь учителя з елементами бесіди і використанням таблиці).
Крізь шкіру людина виділяє: 7-9 г вуглекислого газу за добу, воду і жирні кислоти — через сальні протоки сальних залоз, воду і солі через потові залози. У шкірі містяться рецептори, що сприймають зовнішні подразнення. В 1 см2шкіри є 100-200 больових точок, 12-15 — холодових, 1-2 теплових, 25 точок дотику.
2. Гігієна шкіри. (Розповідь учителя).
Клітини чистої шкіри виділяють речовину, яка має бактерицидні властивості і згубно діє на хвороботворні мікроорганізми.
3. Захворювання шкіри та їх профілактика. (Повідомлення учнів).
4. Перша допомога при пошкодженні шкіри. (Розповідь учителя з використанням таблиці).
5. Гігієнічні вимоги до одягу і взуття. (Розповідь учителя з елементами бесіди).
III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
— Чому треба завжди стежити за чистотою шкіри?
— Які гігієнічні вимоги до одягу?
— Які гігієнічні вимоги до взуття?
IV. Домашнє завдання.
Вивчити відповідну тему із підручника.
Також читати Материалыв немає |