Персональний сайт вчителя біології

Субота, 18.05.2024, 09:08

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Розробки уроків » 9 клас

УРОК 9. Регуляторні системи організму людини

УРОК 9. Регуляторні системи організму людини

Освітня мета: дати поняття про принцип дії нервової, ендокринної та імунної регуляції функцій організму; показати зв’язок організму з зовнішнім середовищем в узгодженні роботи органів і забезпеченні єдності процесів життєдіяльності.

Основні поняття і терміни: нервова регуляція, гуморальна регуляція, гі­поталамус, нервова система, залози внутрішньої секреції, імунітет, імунна регуляція.

Обладнання: таблиці «Нервова система і схема рефлекторної дуги», «За­лози внутрішньої секреції».

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

І. Актуалізація опорних знань.

Порушення проблемних питань.

1. Яким чином в організмі людини клітини, тканини, органи і системи органів працюють як єдине ціле?

2. Як здійснюється реакція — відповідь організму на дію подразника?

3. Чим відрізняються рефлекси людини від рефлексів тварин?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Способи регуляції функцій організму людини. (Розповідь з елемен­тами бесіди, складанням схеми).

2. Гуморальна регуляція функцій, принцип її дії. Фактори гуморальної регуляції. (Розповідь, записи в учнівських зошитах).

Фактори гуморальної регуляції:

а) температура;

б) pH середовища;

в) білки;

г) гормони;

д) метаболіти.

3. Залози зовнішньої, внутрішньої та змішаної секреції, їх функції. (Пояснення вчителя, складання схеми).

 

 

4. Принцип дії нервової регуляції функцій організму. Роль рефлексу в підтриманні життєдіяльності організму. (Бесіда на основі опорних знань учнів, складання схеми рефлекторної дуги).

1 — рецептори сухожилля;

2 — доцентрові нервові волокна;

3 — спинний мозок;

4 — відцентрові волокна;

5 — литко-ніжний м’яз

Схема дуги Ахіллового рефлексу

5. Взаємозв’язок нервової і гуморальної регуляції функцій. (Пояснення за схемою).

 

1 — нервова система;

2 — залоза внутрішньої секреції;

3 — клітини органів;

4 — кровоносна система.

Схема взаємозв’язку нервової і гуморальної регуляції

Стрілками показано, що нервова система впливає на клітини (5) і на залози внутрішньої секреції (6) безпо­середньо. Залози внутрішньої секреції через кровоносну систему (7) впливають на нервову систему (8) і на клі­тини (9), крім того, хімічні речовини багатьох клітин також впливають на нервову систему (10).

6. Механізм дії імунної системи. Імунні реакції організму. Алергія. (Розповідь з елементами бесіди).

III. Закріплення знань учнів. Самостійна робота учнів із підручником.

1. Користуючись підручником, складіть порівняльну характеристику гуморальної та нервової регуляції. Оформіть у вигляді таблиці.

 

Гуморальна регуляція

Нервова регуляція

 

 

2. Вкажіть, які функції виконує нервова система в організмі людини:

а) здійснює регуляцію роботи органів та систем органів та узгоджує їх діяльність;

б) здійснює транспорт речовин;

в) забезпечує зв’язок організму з навколишнім середовищем;

г) є фізіологічною основою процесів мислення, навчання, свідомості;

д) керує активністю гуморальної ланки регуляції.

IV. Домашнє завдання.

Вивчити пропоновану тему із підручника. Підготувати повідомлення про шкідливий вплив паління, алкоголю, наркотиків на організм людини.

Також читати
Материалыв немає
Категорія: 9 клас | Додав: Ula (07.09.2015)
Переглядів: 1247 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Категорії розділу

7 клас [42]
8 клас [29]
9 клас [64]
10 клас [18]
11 клас [6]
5 клас [3]
6 клас [19]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика