Персональний сайт вчителя біології

Понеділок, 02.12.2024, 09:48

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Сторінка для учнів | Реєстрація | Вхід

                                 

             ЗНО - 2012    


 

Як готувати домашні завдання
Рекомендації учням
1. Активно працюй на уроці: уважно слухай, відповідай на запитання.
2. Став запитання, якщо чогось не зрозумів або з чимось не згодний. 
3. Навчися користуватися словниками й довідниками. З'ясуй значення незнайомих слів, знаходь потрібні факти й пояснення, правила, формули в довідниках. 
4. Якщо в тебе є комп'ютер, навчися з його допомогою знаходити потрібну інформацію, робити розрахунки за допомогою електронних таблиць тощо.
5. Продумай послідовність виконання завдань з окремих предметів і спробуй визначити, скільки часу тобі знадобиться для виконання кожного завдання. 
6. Між уроками роби перерви.
7. Спочатку спробуй зрозуміти матеріал, а потім його запам'ятати. 
8. Якщо матеріал, який треба вивчити, великий за обсягом або складний, розбий його на окремі частини й опрацюй кожну частину окремо. Використовуй метод ключових слів. (Ключові слова - найважливіші в кожному абзаці). 
9. Не залишай підготовку до доповідей, творів, творчих робіт на останній день, адже це потребує багато часу. Готуйся до них заздалегідь, рівномірно розподіляючи навантаження. 
10. Готуючись до усних уроків, використовуй карти, схеми. Вони допоможуть тобі краще зрозуміти й запам'ятати матеріал. 
11. Складай план усної відповіді. 
12. Перевіряй себе.

 

   Як готуватися до іспитів

 

 

Іспити, як і більшість явищ життя, – явище перехідне. Коли вони закінчуються, з'являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими втратами для власного здоров'я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
Психологи розцінюють іспит як: 
1) «перетравлювання» значного обсягу інформації, яке пов'язане з великим навантаженням на мозок;
2) серйозне емоційне напруження і велике навантаження на нервову систему;
3) оцінювання не лише знань дитини, а й її особистості.
Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів
Розпорядок дня

Харчуватися слід три-чотири рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м'ясо, овочі та фрукти забезпечать баланс необхідних вітамінів і мінералів в організмі й відновлять енергетичні витрати.
Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему. Не варто відмовлятись від звичних занять спортом – це буде своєрідним відпочинком.
Слід пам'ятати про біоритмо-логічні особливості: «сова» неефективно працює о 6 – 8 год ранку, а «жайворонок» навряд чи буде працездатним до 2 – 3 год. ночі. В усіх людей рівень біологічної активності знижений із 17 до 18 години.
Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці й небагато, лише для того, щоб прокинутися (для тих, хто звик саме так розпочинати свій день). Кава підсилює нервовість і тривожний стан у невпевнених собі людей. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні, їх можна вживати лише за призначенням лікаря.
Правильна організація вивчення навчального матеріалу
Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два дні вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простішими – не обов'язково вчити всі питання поспіль.
Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати.
Найкраще запам'ятовується інформація, викладена на початку і наприкінці тексту. Середина зазвичай швидко «вилітає» з голови. Тому під час запам'ятовування та повторення слід приділити увагу середині тексту.
Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після і «завантаження» в мозок, якщо її не повторити, утрачається на 20 – 30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати текст, повторити його вдруге, через 20 хв – утретє, а через 8 – 10 год. – учетверте, і ще раз – через добу.
Тільки після цього можна бути впевненим у тому, що інформація міцно «оселилася» в голові.
Особливість «упізнавання».
Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись це все бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на таке «знайоме» запитання.
Запам'ятати можна найкраще, якщо знати, що є «найближчим»: текст, рисунок, логічна схема.
Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам'ятовується набагато легше.
Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту вдвох має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно й сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано. Це краще робити напередодні іспиту.
Готуватися можна й так: перший день – самостійне вивчення, другий – повторення й переказування один одному. Було б добре розділити теми за інтересами, за складністю, за ступенем засвоєння: один розповідає те, що другий раніше не вивчив.
Розповідати треба чітко, детально, емоційно. Можна проводити «репетиції» перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.
Шпаргалка — річ потрібна
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується дуже сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам'ятовує матеріал при конспектуванні, – викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам'яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати на іспит не варто.
«Спокійно, тільки спокійно»
Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні, нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку. Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть із неї вихід. Поставте самі собі підступні запитання й дайте на них відповідь –переборіть свій страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх іще раз.
Спробуйте вдатися до аутогенного тренування. Налаштуйтеся на те, що «у мене все вийде» й повторюйте ці слова перед сном. На іспиті не втрачайте самовладання у складний момент, хоч це й нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів. Складіть план відповіді на іспиті – це теж заспокоює.

 

 

  Алгоритм професійного самовизначення

Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння і працевлаштування 
Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представляють 
Вислухати думки батьків, учителів, друзів, проаналізувати їх 
Скласти список суттєвих можливостей професії (наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій 
Визначити фізичні та психологічні риси, необхідні для кожної з професій 
Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам'яті, уяви тощо 
Прислухатися до своїх відчуттів, інтуїції 
"Приміряти" кожну з професій. 
Порівняти, зважити всі "плюси" і "мінуси" 
Зробити вибір 
Упевнено йти до мети 
Основні помилки у виборі професії: 
1. Поділ "престижні і непристижні". 
2. Вибір під чиїмось впливом.
3. Неправильне уявлення про характер праці у певній трудовій діяльності.
4. Вибір під впливом певних обставин.
5. Думки про легке життя.

 

ЯК ПРАЦЮВАТИ З ПІДРУЧНИКОМ
 
1.Прочитай весь навчальний матеріал з метою ознайомлення із змістом.
2.Виясни значення важких слів, термінів і понять та висловів за допомогою словника, по записах в робочому зошиті.
3.Випишіть питання до вчителя, які у вас виникли в процесі роботи з текстом.
4.Розділіть навчальний матеріал на частини.
5.Визначте головну думку автора, зробіть записи у формі плану, тезів.
6.Прочитайте текст ще раз і постарайтесь переказати його по пам’яті.
 
ЯК ПЕРЕКАЗАТИ ТЕКСТ ПАРАГРАФА
 
1.Уважно прочитай текст параграфа, запитання і завдання до нього.
2.Знайди у тексті відповіді на поставлені завдання. Виконай усі завдання.
3.Запам”ятай усі терміни і поняття, які виділені у тексті курсивом або в табличці.
4.Склади план своєї розповіді.
5.Перекажи зміст тексту згідно складеного плану, використовуй у своїй розповіді нові терміни, поняття.
 
ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ТЕКСТУ ПІДРУЧНИКА
 
1.Прочитай заголовок параграфа і подумай: який зміст закладено в заголовок?
2.Прочитай уважно даний параграф і постарайся виділити в ньому і зрозуміти нові терміни.
3.Розглянь і постарайся зрозуміти малюнки і їх частини, що відносяться до тексту.
4.Прочитай текст окремо по абзацах і визнач, про що говориться у кожному абзаці.
5.Склади план прочитаного тексту, пунктами плану можуть бути заголовки абзаців.
6.Закрий книжку, розкажи за складеним планом увесь текст, постарайся зрозуміти і запам’ятати його зміст.
7.Дай відповіді на всі питання в кінці параграфа або на запитання поставлені учителем.
 
ЯК КОРИСТУВАТИСЬ ІЛЮСТРАЦІЯМИ ПІДРУЧНИКА
 
1.Розглянь уважно малюнок (схему, таблицю…). Подумай, що тут зображено.
2.Вдумайся у назву і зміст ілюстрації. Визнач, до якої частини параграфа відноситься ця ілюстрація.
3.Визнач мету застосування малюнка (схеми, таблиці…) при вивченні матеріалу.
4.Знайди в тексті параграфа відомості, факти, які підтверджують або конкретизують зміст даної ілюстрації.
5.Розкажи при допомозі ілюстрації, які нові факти ти відкрив для себе.
 
РОБОТА НАД РЕФЕРАТОМ
 
1.З’ясувати суть обраної теми для написання реферату.
2.Скласти список літератури з даної теми і замовити її у бібліотеці (купити, запитати у товаришів чи учителя…).
3.Читаючи літературу, робити виписки цитат, основних думок.
4.Скласти список розділів, який може бути і планом реферату.
5.Продумати план реферату, основні пункти і їх підпункти, можливе його розширення.
6.Написати тексти згідно кожного пункту чи підпункту складеного плану.
7.Оформити реферат згідно плану деякі пункти якого мають певну послідовність: титульна сторінка, зміст (план), вступ, пункти, які розкривають суть теми реферату, висновки, список використаної літератури.
 
ЯК ПРАВИЛЬНО ОЦІНИТИ ВИСТУП ЧИ ВІДПОВІДЬ ТОВАРИША
 
Щоб правильно оцінити виступ чи відповідь товариша необхідно проаналізувати його за такими критеріями:
1.Правильність і повноту висвітлення питання чи теми.
2.Послідовність і зв’язність висловлювань.
3.Грамотність мови (мовлення).
4.Вміння користуватись наочними посібниками.
5.Конкретність і ясність, логічність і емоційність.
6.Вміння використовувати знання біологічних законів, наукових термінів.
7.Зв’язок теоретичних питань з практикою.
8.Наявність узагальнення, висновків, їх відповідність до даної теми.
9.Використання міжпредметних зв’язків (знань отриманих при вивченні інших наук).
 
ПРАВИЛА РОБОТИ З ДОДАТКОВОЮ ЛІТЕРАТУРОЮ
 
1.З’ясуйте суть обраної теми для опрацювання.
2.Визначте основні питання для розкриття яких недостатньо інформації.
3.Складіть список уже наявної у вас літератури з даної теми.
4.Подумайте, де найбільша можливість одержати відповідь на питання, що вас цікавить: у довіднику, наукових публікаціях чи додатковій науково-популярній літературі.
5.Використовуючи довідкову і додаткову літературу, зосередьтесь на тому, що вас цікавить: визначте біологічні поняття, суть законів, визначень, елементи теорії живих організмів…
6.Відкриваючи книжку, спершу прочитайте зміст, покажчик термінів, назв. Помітьте для себе ті, що стосуються вашої теми.
7.У залежності від мети використайте такі види читання:
- читання-перегляд, коли книжку переглядають відносно швидко, зупиняючись на окремих сторінках. Мета такого перегляду – перше ознайомлення з книгою, одержання певного уявлення про її зміст.
- вибіркове читання, або неповне, коли читають не весь текст, а тільки потрібні місця для досягнення мети. - повне читання, коли читають весь текст.
- читання з різних видів записів прочитаного.
8.Відшукавши у книзі потрібний розділ, параграф чи сторінку, не намагайтеся обмежитися побіжним оглядом, а випишіть для себе потрібну інформацію, прочитайте про суть поняття теорії, будови живих організмів, виділіть основне, складіть план прочитаного.
9.По ходу читання тексту бажано робити невеликі виписки (тези) основної інформації (числові дані, формули, приклади, основна суть…), яка вас цікавить.
10. Якщо текст доповнюється ілюстраціями (малюнок, схема, таблиця…), уважно їх розглянь. Знайди в тексті відомості, факти, які підтверджують або конкретизують зміст даної ілюстрації.
11.Якщо у тексті виявили посилання на іншу літературу, то випишіть її реквізити, щоб при нагоді знайти її у бібліотеці, книгарні для уточнення даної інформації.
12.Виписати питання, які виникли у ході роботи з текстом для подальшого їх опрацювання.
13.Скласти повний список використаної літератури.
 
 
 
ЯК СКЛАСТИ ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ ЕКСПЕРИМЕНТУ
 
1.Уточнити і конкретизувати кінцеву мету проведення експерименту. Для цього ще раз продумати умови і вимоги завдання.
2.Вирахувати проміжну мету експерименту. Для цього ще раз розібрати задачу на підзадачі.
3.Проаналізувати всі можливі варіанти проведення експерименту.
4.Вибрати зі всіх можливих варіантів проведення експерименту найбільш раціональний.
5.Запис плану експерименту повинен бути коротким і відображати лише основні його етапи.
6.Продумати, які таблиці, малюнки, схеми потрібно буде застосувати під час проведення експерименту.
7.Продумати, які прийоми і засоби можна використати при проведенні експерименту.
8.Після складання плану проаналізувати його ще раз. Для цього логічно уявити всю роботу від початку до кінця і від кінця до початку.
 


 
 
 
Переклад іншомовних слів онлайн.
 
Використайте розташоване нижче віконце для перекладу будь-яких англійських, російських чи українських слів на будь-яку мову
 (із можливого переліку).
Також можете перейти на адресу http://perevod.i.ua/. Тут можливий переклад текстів до 5000 слів на 7 мов (ще + польська, німецька, французька, латинська).
ПЕРЕКЛАДАЧ ОНЛАЙН
  Открыть переводчик в новом окне 
  
   
 
счетчик посещений

Меню сайту

Категорії розділу

Новини сайту [130]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика