Тема: Видатні вчені-біологи України.
Мета: ознайомлення з видатними вченими біологами України, з’ясувати їх внесок у розвиток біології.
Методи та форми роботи: словесні, наочні, елементи інтерактивних технологій.
Терміни та поняття: хірурги, ембріологи, анатоми, природознавці, терапевти.
Обладнання: портрети вчених-біологів, виставка літератури.
Девіз уроку.
От де, люди,
наша слава,
слава України!
Т.Г.Шевченко
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Метод “Долонька до долоньки”.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відкриття, знахідки, гіпотези в біології є результатом діяльності вчених усього світу. Свій внесок у розвиток цієї науки зробили й українські вчені-біологи. Проте не всі вони відомі як у рідній країні, так і за її межами. І тому сьогодні нашій державі, за словами академіка Івана Дзюби, “… конче потрібно повернути Україні імена видатних діячів, митців та вчених “привласнених” …, бо серед них є чимало таких, чиїми іменами пишається весь світ”. “Привласнених”, або з різних причин замовчуваних.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
(Монітор комп’ютера).
ІV. Робота в групах.
Внесок українських вчених-біологів у розвиток біології.
І група. Хірурги.
Хірургічні досягнення Пирогова Миколи Івановича і Волковича Миколи Маркіяновича.
ІІ група. Ембріологи.
Досягнення Кащенка Миколи Феофановича і Навашина Сергія Гавриловича у галузі ембріології.
ІІІ група. Імунологи.
Дослідження Іллі Ілліча Мечникова
ІV група. Анатоми.
Відкриття Володимира Олексійовича Беца у галузі анатомії.
V група. Природознавці.
Творча спадщина Володимира Івановича Вернадського.
VІ група. Терапевти.
Внесок засновників українських шкіл-терапевтів Яновського Феофіла Гавриловича і Стражеско Миколи Дмитровича у розвиток біології.
V. Підсумок уроку.
Оцінювання і мотивація.
VІ. Домашнє завдання.
Вивчити параграф підручника. Скласти кросворд “Видатні вчені біологи – України”.
Також читати Материалыв немає |