скачати
Урок “Будова вегетативних органів рослини”
(узагальнення з теми)
Мета: закріпити, узагальнити знання учнів про особливості
будови вегетативних органів рослини; перевірити рівень
засвоєння основних понять з теми; розвивати вміння
самостійно мислити, висловлювати свої думки, аналізувати
одержані знання; удосконалювати вміння учнів працювати
з додатковою літературою.
Тип уроку – урок - змагання
Обладнання: “ термінологічна ромашка” (на пелюстках написані
запитання), картки “Що зайве?”, таблиця “Знайди
пару”, гербарні зразки рослин, “Лото”, тестові
завдання, малюнки, фото органів рослини, таблиця
для запису результатів роботи учнів на уроці,
магнітофон, касета “Музика природи”
Епіграф: “ Я насмілюсь твердити, що з усіх знань найкорисніше для нас знання природи, її законів”
Ж.Б. Ламарк
/ Клас попередньо поділений на 5 груп – “Корінь”, “Пагін”, “Стебло”, “Листок”, “Брунька”, кожна має керівника – учня з високим рівнем знань. На столі у кожної групи стоїть картка із назвою, відповідний природний матеріал, у кожного учня – емблема групи. Окремо стоїть стіл із посібниками. На дошці записана тема, схема класифікації органів (їх фото), епіграф уроку, висить таблиця для запису результатів роботи учнів . Урок проходить під тиху музику /
Вступне слово вчителя (біля зображених імпровізованих сходів із представниками Царства рослин)
Ми з вами розпочали знайомство з представниками царства Рослини. Робимо крок за кроком і немов піднімаємося незримими східцями. Від представників царства – водоростей ми крокуємо із водного середовища на суходіл і знайомимося з мохами; наступний східець – вищі спорові рослини (папороті, плауни...), ще вищий східець – голонасінні рослини, і найвищий східець, на якому ми зараз стоїмо...
Разнообразен и прекрасен мир растений,
Мхи, водорости, папоротники, плауны
И семенные – сосны, туи, пихты, ели,
Но властелины царства не они…
- Хто ж є володарем царства рослин?
Так, покритонасінні рослини. Сьогодні у нас незвичний урок – змагання з теми “Вегетативні органи рослини”.
Мета нашого уроку – закріпити ваші знання з цієї теми та перевірити - як ви засвоїли основні поняття теми /епіграф уроку/
Урок буде проходити в 7 турів. За роботу під час кожного туру кожен учень отримає певний бал, який керівник групи буде фіксувати на дошці в таблиці.
І тур – Чи знаєте ви, що...
Кожна група заздалегідь готувала цікаві повідомлення про органи рослин. Послухаймо представників груп.
ІІ тур – Термінологічна ромашка
Перед вами – ромашка. На зворотньому боці пелюсток записані запитання, на які вам треба відповісти. Керівники груп “відривають” пелюстки. На підготовку – 3 хв. Під час відповіді користуйтеся таблицями.
ІІІ тур – Що зайве?
Кожна група отримує картку із зображеними органами рослин. Треба знайти “третього зайвого” і обґрунтувати свою відповідь.
( картки із зображеними складними і простим листком; сітчастим і паралельним жилкуванням; видозмінами коренів (коренеплодами) і пагону і т. д);
ІV тур – Практичний
Під час вивчення теми ви виконали ряд лабораторних робіт. Чому ви на них навчилися зараз і перевіримо.
Кожна група отримує гербарний зразок рослини і план її опису:
Назва рослини –
Тип кореневої системи –
Тип стебла –
Листок –
Тип жилкування –
Тип листкорозміщення –
/перевіряє керівник групи/
V тур – “Знайди пару”
На дошці – таблиця з написаними в 2 стовпчика термінами. Групам слід якнайшвидше знайти кожному терміну з 1-го стовпчика відповідний з 2-го. Відповідь записати у вигляді шифру.
1. листок а) чіпке
2. корінь б) простий
3. брунька в) бульба
4. видозміна пагона г) подвійне
5. коренева система д) коренеплід
6. запліднення е) вегетативна
7. стебло є) головний
8. видозміна кореня ж) мичкувата
/перевіряємо разом, керівник виставляє бали/
VІ тур – Лото
Групи отримують конверти, в них картки із буквами, слід скласти термін і дати його визначення.
- мичкувата - черешок
- столон - міжвузля
VІІ тур – Тестовий
Учні отримують картки із надрукованими тестовими завданнями, керівник перевіряє, виставляє бал
Керівники біля дошки підраховують загальну кількість балів для кожного учня і виставляють відповідний бал – оцінку.
Домашнє завдання :
- повторити матеріал розділу, звернути увагу на матеріал, по якому були допущені помилки
- підготувати повідомлення про квіти (цікаву інформацію, вірші, легенди – для наступного уроку “Будова квітки”)
- скласти кросворд “Вегетативні органи рослин”
Підсумок уроку.
Додаток
Оцінювання учнів( є у керівника кожної групи)
Тур
|
Бали
|
І
|
2
|
ІІ
|
Повна відповідь –2
Неповна – 1
|
ІІІ
|
Повна – 2
Неповна –1
|
ІV
|
6 вірних відповідей – 3
4 – 5 - 2
2- 3 - 1
|
V
|
8 вірних - 4
5 – 7 - 3
3 – 4 - 2
2 - 1
|
VІ
|
1 бал
|
VІІ
|
За кожну правильну відповідь – 1 бал
|
Доповнення
|
1
|
Сума:
16 балів і вище
13 – 15
10 –12
9
8
…
|
Оцінка:
12
11
10
9
8
...
|
Також читати Материалыв немає |