Мета: продовжити формувати поняття про насінні рослини та Покритонасінні зокрема, як найвищий етап у розвитку рослинного світу; розкрити особливості будови та життєдіяльності покритонасінних рослин як окремого відділу; визначити ознаки, на підставі яких класифікують відділ на Дводольні та Однодольні; продовжити формувати вміння працювати з підручником, знаходити відповіді на поставлені проблемні запитання; розвивати пізнавальний інтерес у учнів
Обладнання: таблиці «Клас Дводольні», «Клас Однодольні», малюнки, фото покритонасінних рослин, гербарні зразки рослин, малюнки вегетативних і генеративних органів рослин, картки для самостійної роботи учнів (план уроку, завдання)
Епіграф: «Знання збираються по краплині, як вода в долині»
І. Організаційний момент, створення психологічного настрою
Готуючись до сьогоднішнього уроку я згадала давнє українське прислів’я, яке записане на дошці і буде епіграфом до нашого уроку. Бажаю вам зібрати всі «краплинки» сьогоднішньої теми і поповнити вашу ріку знань з біології.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Разнообразен и прекрасен мир растений
Мхи, водоросли, папоротники, плауны,
И семенные – сосны, туи, пихты, ели,
Но властелины царства не они…
Хто є володарем Царства рослин, хто зайняв панівне становище на планеті Земля серед рослин?
(аналіз вірша, заповнення пропусків в схемі на дошці)
Мохоподібні
Рослини
Спорові
Вищі Голонасінні
Насінні
Покритонасінні рослини панують на планеті. Із сьогоднішнього уроку ми розпочинаємо вивчати новий розділ (запис теми)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
- Різноманітність покритонасінних
Відділ Покритонасінні включає близько 250 тис. видів рослин . Рослини цього відділу поширені в усіх кліматичних зонах, на всіх континентах. Більшість відомих вам рослин – городні культури, дерева наших парків і садів, різноманітні квіткові рослини – це все представники покритонасінних.
Проблемне запитання: що дало можливість зайняти покритонасінним панівне становище, у чому їх переваги в порівнянні з іншими рослинами?
- Опрацюйте матеріал підручника ( Соболь В.І «Біологія 7 клас» , ст. 174) , порівняйте покритонасінних з голонасінними за критеріями (додаток)
2. Переваги покритонасінних
- Складання схеми, обговорення
- Класифікація покритонасінних
Відділ Покритонасінні
Клас Однодольні Клас Дводольні
- Пригадайте тему «Насіння», на основі якої ознаки рослини поділяють на ці класи? (розгляд малюнків «Будова насіння», повторення)
- За якими ще ознаками рослини цих класів відрізняються? (робота з підручником, запис на дошці, в зошитах)
Будова насіння
Тип кореневої системи
Тип стебла
Будова і тип жилкування листків
Будова квітки
- Чи можна за однією з ознак класифікувати рослини?
- Чим відрізняються однодольні рослини від дводольних? (робота в парах з матеріалом підручника, додатковим матеріалом)
ІV. Узагальнення матеріалу:
- Заповнення порівняльної таблиці за ознаками (в зошитах)
- Вправа «Вибери ознаки» (демонстраційні картки - завдання)
- Практичне завдання : за гербарними зразками визначити, до якого класу належить рослина (робота в парах)
V. Домашнє завдання
- опрацювати матеріал § 41,42
- робота в друкованих зошитах (Котик Т.С. «Робочий зошит. Біологія 6 клас» вправи 96 – 97 ст. 56)
- підготувати цікаву інформацію (загадки, вірші) про рослини родини Капустяні (на вибір): різновиди капусти, редис, редьку, хрін, гірчицю, рапс, грицики…
Підсумок уроку, оцінювання роботи учнів
Також читати Материалыв немає |