УРОК 42. Будова і функції органів травлення. Травні залози
Освітня мета: ознайомити учнів з будовою і функціями органів травлення.
Основні поняття та терміни: травний канал, травлення, травні залози, ферменти.
Обладнання: таблиця «Будова органів травлення».
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
І. Актуалізація опорних знань учнів. (Біологічний диктант).
1. За розчинністю вітаміни бувають...
2. При нестачі вітамінів виникає захворювання...
3. При відсутності вітамінів виникає захворювання...
4. При недостатній кількості вітаміну Д в їжі виникає...
5. При недостатній кількості вітаміну А в їжі виникає...
6. При відсутності вітаміну В виникає...
7. При відсутності вітаміну С виникає...
8. Багато вітаміну А міститься у...
9. Багато вітаміну С міститься у...
10. Багато вітаміну Д міститься у...
11. Значна кількість вітаміну В2 є в...
12. Розвиток скелета порушується при нестачі вітаміну...
Розв’язання проблемного питання:
— Чому їжа, введена безпосередньо у кров, викликає смерть, а проходячи через травну систему, засвоюється клітинами?
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Травлення та його значення. (Розповідь учителя з елементами бесіди).
Травлення — процеси, що забезпечують фізичну і хімічну зміну їжі з подальшим всмоктуванням поживних речовин у кров і лімфу.
Складні органічні речовини розщеплюються на прості розчинні сполуки, які можуть засвоюватися організмом.
Значення травлення.
— Забезпечення поживними речовинами для життєдіяльності, росту, розвитку організму.
Травлення здійснюється органами травлення за допомогою ферментів.
2. Будова і функції органів травлення. (Розповідь учителя, розгляд таблиці і складання схеми).
3. Травні залози. Ферменти. (Розповідь учителя з елементами бесіди).
Ферменти — це біологічно активні речовини білкової природи, здатні прискорювати біохімічні реакції. Кожний фермент каталізує тільки певну хімічну реакцію:
4. Будова стінки травного каналу. (Розповідь учителя з використанням таблиці і складання схеми).
5. Методи дослідження органів травлення. (Розповідь учителя складанням схеми).
III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
— Що таке травлення?
— Яке значення травлення?
— Що входить до системи органів травлення?
— З яких оболонок складається стінка травного каналу?
IV. Домашнє завдання.
Вивчити відповідну тему із підручника.
Заповнити таблицю «Методи дослідження органів травлення».
Назва методів
|
Характеристика методів
|
|
|
Підготувати повідомлення про хвороби зубів і їхню профілактику.