УРОК 51. Регуляція кількості води в організмі
Освітня мета: дати поняття про рефлекторний характер виведення сечі та рефлекторний механізм потовиділення, ознайомити з регуляцією кількості води в організмі.
Основні поняття і терміни: сфінктер, потовиділення, гомеостаз.
Обладнання: таблиці «Будова органів сечовиділення», «Будова шкіри».
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
І. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Перевірка знань учнів. (Обговорення записів у таблиці).
2. Біологічний диктант.
— Кінцеві продукти обміну речовин виділяються з організму через...
— До сечовидільної системи належать такі органи:...
— Нирка складається з таких частин:...
— Структурною і функціональною одиницею нирки є...
— Первинна сеча утворюється в...
— Вторинна сеча утворюється в...
— Сеча збирається у...
— Процес переходу води та неорганічних речовин з крові називається...
— Реабсорбцією називається процес...
— До складу вторинної сечі входить...
— Збирні трубочки, зливаючись, утворюють протоки, що відкриваються у...
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Рефлекторний характер виділення сечі. (Розповідь учителя з використанням таблиці).
2. Рефлекторний характер потовиділення. (Розповідь учителя з використанням таблиці).
3. Регуляція кількості води в організмі. (Розповідь учителя зі складанням схеми).
III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).
— Як регулюється водно-сольовий обмін нервовою системою?
— Як регулюється водно-сольовий обмін гуморальними речовинами?
— Як виводиться сеча із сечового міхура?
IV. Домашнє завдання.
Вивчити відповідну тему із підручника.
Підготувати повідомлення про захворювання шкіри та їхню профілактику.