УРОК 26. Судинна система. Велике і мале коло кровообігу
Освітня мета: вивчити особливості будови судин кровоносної системи та їх функції, закріпити знання про велике і мале коло кровообігу.
Основні поняття і терміни: артерії, артеріоли, вени, венули, капіляри, велике коло кровообігу, мале коло кровообігу, верхня порожниста вена, нижня порожниста вена.
Обладнання: таблиця «Кровоносна система людини».
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
I. Актуалізація опорних знань. Бесіда.
— Що таке серцевий цикл?
— Перелічіть фази серцевого циклу. Вкажіть їх тривалість.
— Що ми називаємо систолічним об’ємом, хвилинним об’ємом крові?
Уявіть ритмічну роботу серця 80-річної людини і, виходячи з тривалості фаз серцевого циклу, визначте, скільки років із 80 у неї:
— відпочивали м’язи шлуночків серця;
— відпочивали м’язи передсердь;
— були закриті стулкові клапани;
— були закриті півмісяцеві клапани.
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Судини кровоносної системи: артерії, вени, капіляри, їх будова та функції. (Робота в парах.)
Завдання: прочитайте в підручнику текст параграфа і дайте характеристику судин (будова, функції):
I ряд — артерій;
II ряд — вен;
III ряд — капілярів.
2. Історія відкриття кровообігу. (Повідомлення учнів.)
3. Велике і мале кола кровообігу. Шляхи і напрямки руху крові. (Розповідь вчителя з елементами бесіди та використанням таблиці «Кровоносна система людини).
Вчитель креслить на дошці кольоровою крейдою схему великого і малого кола кровообігу, а учні — кольоровими олівцями в зошитах.
4. Регуляція кровообігу. (Пояснення схем.)
5.
III. Закріплення вивченого матеріалу.
Завдання. Заповніть у робочих зошитах таблицю.
Судини
|
Будова судин
|
Яка кров рухається
|
|
|
|
IV. Домашнє завдання.
Вивчити відповідну тему із підручника. Підготувати повідомлення на тему «С.С. Брюхоненко — видатний учений-фізіолог».