УРОК 94. Практична робота №8
Тема. Вивчення різних видів пам’яті.
Мета: ознайомитись із різними видами пам’яті, навчитися визначати свою рухову, образну, логічну пам’ять; осмислити можливість розвитку пам’яті.
Матеріали і обладнання: картки з переліченими 5—7 рухами; 12 предметів; картки з 10 парами слів (одна картка — пари слів, що мають логічний зв’язок, друга картка — пари слів, що не мають логічних зв’язків).
Хід роботи
І. Дослідження рухової пам’яті
1. Запам’ятайте 5—7 рухів одного із учнів класу, який показує їх у певній послідовності.
2. Відтворіть характер і послідовність рухів, записуючи їх в тому порядку, в якому показував ваш товариш.
3. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів. Результат запишіть у таблицю.
4. Повторіть вправу за учнем 2—3 рази.
5. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення.
6. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів, результат запишіть у таблицю.
II. Дослідження образної пам’яті
1. Протягом 3-4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, котрі запропонував вчитель.
2. Запишіть назви предметів, які запам’ятали:
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
9
|
|
10
|
|
11
|
|
12
|
|
3. Підрахуйте кількість предметів і занесіть результат у таблицю.
III. Дослідження словесно-механічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, які не мають логічного зв’язку.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що не мають логічного зв’язку
|
Приклад
|
1.
|
1. Собака-олівець
|
2.
|
2. Сніг-книжка
|
3.
|
3. Пісок-дуб
|
4.
|
4. Стіл-горобець
|
5.
|
5. Пшениця-папір
|
6.
|
6. Вазон-зошит
|
7.
|
7. Дорога-стілець
|
8.
|
8. Будинок-яблуня
|
9.
|
9. Книжка-вікно
|
10.
|
10. Рука-хустина
|
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
IV. Дослідження словесно-логічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, що мають логічний зв’язок.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що мають логічний зв’язок
|
Приклад
|
1.
|
1. Добрий учень
|
2.
|
2. Сонячний ранок
|
3.
|
3. Листяний ліс
|
4.
|
4. Навчальна книга
|
5.
|
5. Дерев’яні двері
|
6.
|
6. Тепла осінь
|
7.
|
7. Довга дорога
|
8.
|
8. Похмурий день
|
9.
|
9. Загальний зошит
|
10.
|
10. Рідний дім
|
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
Результати досліджень
Вид пам’яті
|
Результат
|
Рухова
|
До повторення — 3 —
|
|
Після повторення — 3 —
|
Образна
|
- 3 -
|
Словесно-механічна
|
- 3 -
|
Словесно-логічна
|
- 3 -
|
5. Зробіть висновки, відповівши на запитання:
а) Який обсяг механічної і логічної пам’яті ви маєте? Чи задоволені ви результатом?
б) Як можете розвивати той вид пам’яті, який має у вас найменший обсяг?
в) Як ви розумієте прислів’я «Повторення — мати навчання»?
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
V. Домашнє завдання.
Повторити тему про пам’ять.
УРОК 94. Практична робота №8
Тема. Вивчення різних видів пам’яті.
Мета: ознайомитись із різними видами пам’яті, навчитися визначати свою рухову, образну, логічну пам’ять; осмислити можливість розвитку пам’яті.
Матеріали і обладнання: картки з переліченими 5—7 рухами; 12 предметів; картки з 10 парами слів (одна картка — пари слів, що мають логічний зв’язок, друга картка — пари слів, що не мають логічних зв’язків).
Хід роботи
І. Дослідження рухової пам’яті
1. Запам’ятайте 5—7 рухів одного із учнів класу, який показує їх у певній послідовності.
2. Відтворіть характер і послідовність рухів, записуючи їх в тому порядку, в якому показував ваш товариш.
3. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів. Результат запишіть у таблицю.
4. Повторіть вправу за учнем 2—3 рази.
5. Відтворіть характер і послідовність рухів після повторення.
6. Підрахуйте кількість правильно і послідовно відтворених рухів, результат запишіть у таблицю.
II. Дослідження образної пам’яті
1. Протягом 3-4 секунд уважно розгляньте 12 предметів, котрі запропонував вчитель.
2. Запишіть назви предметів, які запам’ятали:
1
|
|
2
|
|
3
|
|
4
|
|
5
|
|
6
|
|
7
|
|
8
|
|
9
|
|
10
|
|
11
|
|
12
|
|
3. Підрахуйте кількість предметів і занесіть результат у таблицю.
III. Дослідження словесно-механічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, які не мають логічного зв’язку.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що не мають логічного зв’язку
|
Приклад
|
1.
|
1. Собака-олівець
|
2.
|
2. Сніг-книжка
|
3.
|
3. Пісок-дуб
|
4.
|
4. Стіл-горобець
|
5.
|
5. Пшениця-папір
|
6.
|
6. Вазон-зошит
|
7.
|
7. Дорога-стілець
|
8.
|
8. Будинок-яблуня
|
9.
|
9. Книжка-вікно
|
10.
|
10. Рука-хустина
|
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
IV. Дослідження словесно-логічної пам’яті
1. Прослухайте десять пар слів, що мають логічний зв’язок.
2. Відтворіть з пам’яті та запишіть слова правої половини ряду, коли вчитель буде зачитувати слова лівої половини.
Пари слів, що мають логічний зв’язок
|
Приклад
|
1.
|
1. Добрий учень
|
2.
|
2. Сонячний ранок
|
3.
|
3. Листяний ліс
|
4.
|
4. Навчальна книга
|
5.
|
5. Дерев’яні двері
|
6.
|
6. Тепла осінь
|
7.
|
7. Довга дорога
|
8.
|
8. Похмурий день
|
9.
|
9. Загальний зошит
|
10.
|
10. Рідний дім
|
3. Підрахуйте кількість правильно відтворених пар слів.
4. Результат занесіть у таблицю.
Результати досліджень
Вид пам’яті
|
Результат
|
Рухова
|
До повторення — 3 —
|
|
Після повторення — 3 —
|
Образна
|
- 3 -
|
Словесно-механічна
|
- 3 -
|
Словесно-логічна
|
- 3 -
|
5. Зробіть висновки, відповівши на запитання:
а) Який обсяг механічної і логічної пам’яті ви маєте? Чи задоволені ви результатом?
б) Як можете розвивати той вид пам’яті, який має у вас найменший обсяг?
в) Як ви розумієте прислів’я «Повторення — мати навчання»?
____________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________
V. Домашнє завдання.
Повторити тему про пам’ять.
Також читати Материалыв немає |