Персональний сайт вчителя біології

Понеділок, 30.06.2025, 16:17

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід

Головна » Статті » Розробки уроків » 9 клас

Травлення в шлунку

УРОК 44. Травлення в шлунку

Освітня мета: сформувати поняття про травлення у шлунку, значення шлункового соку у процесі травлення, його ферменти; нервову і гуморальну регуляцію шлункового соковиділення, показати роль І.П. Павлова у вивченні функцій органів травлення.

Основні поняття і терміни: шлунок, травлення у шлунку, шлунковий сік, пепсин, гастрит, виразка шлунка.

Обладнання: муляж торса людини, таблиця «Схема будови органів травлення», пробірки, шлунковий сік, луг, водяна баня, білок, крохмаль.

Структура уроку, основний зміст і методи роботи

I. Актуалізація опорних знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Назвати органи ротової порожнини.

— Які речовини розщеплюються в ротовій порожнині?

— Які функції органів ротової порожнини?

— Які види зубів є у людини і які функції вони виконують?

II. Вивчення нового матеріалу.

1. Шлунок, його розміщення і особливості будови. (Бесіда з викорис­танням муляжу торса людини і таблиці, складання схеми).

Шлунок — найрозширеніша частина травного каналу.

У шлунку відбувається:

— накопичення їжі;

— її перетравлення;

— переміщування;

— частково всмоктування.

 

 

2. Будова стінок шлунка та їх функції. (Бесіда із складанням схеми).

 

 

3. Залози шлунка. Шлунковий сік, його вплив на білки їжі. (Демон­страція дослідів, що підтверджують дію ферментів шлункового соку на білки. Обговорення дослідів і запис результатів у таблицю).

 

 

Шлунковий сік — прозора рідина, має кислу реакцію. За добу у лю­дини виділяється 0,5 - 2 л шлункового соку.

 

 

Умови дії шлункового соку на білки

 

Умови досліду

Результати досліду

Висновок

1. Білок + шлунковий сік (t°=40°C)

2. Крохмаль + шлунковий сік (t°=40°C)

3. Білок + шлунковий сік (t°= 0°С)

4. Білок + кип’ячений шлунковий сік

5. Білок + шлунковий сік (t°=40°C) +NaOH.

 

 

 

4. Роль І.П. Павлова в дослідженні регуляції травлення шлунка. Регуляція виділення шлункового соку. (Розповідь вчителя з елемен­тами бесіди і складання схеми).

 

Рефлекторна дуга шлункового соковиділення.

 

 

1. Рецептори язика.

2. Центр шлункового соковиділення до­вгастого мозку.

3. Залози шлунка.

4. Смакові центри кори великих півкуль головного мозку.

 

5. Шлункові хвороби, їх причини і профілактика. (Бесіда зі складан­ням схеми).

 

 

III. Закріплення знань учнів. (Бесіда за запитаннями).

— Яка будова шлунка?

— Який склад шлункового соку?

— Які речовини розщеплюються у шлунку? Заповнення таблиці.

 

Травлення в органах травлення

 

Орган

Особливості будови

Функції

Залози, структури, які виділяють секрет

Речовини, які виробляються

 

 

 

 

 

 

IV. Домашнє завдання.

Вивчити відповідну тему із підручника.

 
Також читати
Материалыв немає
Категорія: 9 клас | Додав: Ula (06.12.2015)
Переглядів: 1139 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту

Категорії розділу

7 клас [42]
8 клас [29]
9 клас [64]
10 клас [18]
11 клас [6]
5 клас [3]
6 клас [19]

Вхід на сайт

Укркосметика

Пошук

Корисні посилання

Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів Обучонок. Обучающие программы и исследовательские работы учащихся Ребуси українською Дивовижний світ природи

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 334

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Яндекс.Метрика